Första skoldagen

Idag var alltså första dagen av min 5,5år långa utbildning till ämneslärare! Igår var jag så nervös att jag höll på spricka! Men dagen bestod inte av mer än 50minuters snack om vanliga basic-grejer, typ hur kursen är upplagd och lite sånt. Sedan tog Rolle mig till stan och jag lånade inte mindre än FYRA böcker (Madicken, Gummi-Tarzan, Hugo&Josefin och Populärmusik från Vittula) till min kurs. Ingen dålig litteratur, va? Massa goa barnboksklassiker och annat mysigt. Och vem hittade jag inte på BC om inte min bästa Malin? Lite snack och lite läs sen bar det av hemåt för att laga middag - korvstroganoff! Matlåda hela veckan, jamään. Sen hann jag även med att kika på lägenhet, hänga med tredjedelen i vår trio, kika på innebandymatch och fika. Ingen dålig dag alls! Imorgon ska jag vara på skolan kl 13 men hade tänkt hinna läsa massor innan dess så nu ska jag göra kväll. Natti!

Ps. ska bli bättre med bilder..

Kommentarer
Postat av: C

Betyder "orkar inte hänga ikväll" jag väljer bort att umgås med dig för att jag vill umgås med andra människor?

2011-01-18 @ 16:39:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0