Boktips

Personligen tycker jag absolut inte om fantasy-böcker, inte alls faktiskt. Jag vill att det ska vara verkliga berättelser, helst baserade på verkliga händelser eller rent av biografier eller fakta-böcker. I julklapp för x antal år sedan fick jag en bok av min kära syster, Bläckhjärta av Cornelia Funke, första boken i hennes trilogi. Jag kunde inte sluta läsa den! Den hade vackert omslag och charmig inledning vilket gjorde att jag trots fantasy-storyn inuti valde att läsa den. Och idag är jag otroligt glad över det! Jag är nu i sluttampen av andra boken, Bläckmagi, och fullkomligt älskar den. Om ni någonsin vill läsa en fantasy-bok så läs dessa! Sista boken heter Bläckdöd förresten. De är dessutom fristående så vill man kan man bara läsa en, men det skulle jag absolut inte rekommendera! De är för bra för att inte läsas!

Den första boken, Bläckhjärta, har filmatiserats och det vettefan om jag törs se den innan jag läser tredje boken.. Jag har ju min egen bild av huvudpersonerna osv. Men slutligen - läs dessa fantastiska böcker!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0