När Fru Stjärnstofft sjunger

Jag har dessa senaste dagar lyssnat på massa gammal god pop såsom Broder Daniel, Kent, Jens Lekman, Carolina Wallin Peréz och så vidare. Lyssnar på massa gamla godingar som förgyllde min högstadietid, det är fantastiskt underbart faktiskt. Jag är nämligen en sådan mänska som förknippar låtar med personer, händelser, perioder med mera och därför väcks alla dessa minnen och känslor till liv nu när jag lyssnar på gamla låtar igen, det är med skräckblandad förtjusning i ärlighetens namn.
I övrigt har dagen varit över förväntan och blev helt klart bättre när jag ringde upp min filosofi-lärare och fick veta att jag fick godkänt på provet (på tredje försöket, men vafan). Jag har precis gjort mig lite fika i form av mackjärnsmackor med ett ton pålägg såsom skinka, ost, tomater, gurka, majonnäs, senap och kebabsås. Äckligt säger vissa, underbart säger jag. Till mitt fika har jag även suttit och begrundat J's fina svar på en skrattretande debattartikel vi läste igår till nattmackorna efter cykelturen till Nydala. Tackar författaren för ett förlängt liv. Nu gäller min spellista, som jag alltid lyssnar på när jag är kär och som gör mig glad, innan jag studsar in i duschen och förbereder mig inför kvällen som är helt oviss. Det viskas hockey i mitt öra, men jag vet inte om jag ska bry mig om det. Hur som helst, do widzenia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0