Buongiorno principessa

elserik period har gått, helt klart. Studenten gick väl inte som en dans på rosor, men minnesvärd blev den! Flytten gick inte heller som en dans på rosor, men minnesvärd blev den också! Jag kan ta allting någorlunda från början: okej, jag har tagit studenten, är numera hyfsat fri, har en svindyr studentmössa i bokhyllan som jag aldrig mer kommer använda osv. Sen har jag umgåtts med familjen, packat och lyckats flytta mitt bohag till Solna. Lägenheten var inte alls städad när vi kom hit, vilket tog en jävla tid att städa eftersom jag tydligen lyckades hitta Solnas smutsigaste lägenhet. Tack vare min älskade mor och far ser det nu helt okej ut och jag trivs som fisken i vattnet! En liten inflyttningspresent i form av en ny dator rikare blev jag också! Så till jobbet. Jag har nu jobbat två dagar på mitt nya jobb som barnflicka och om vi säger såhär: jag har världens bästa jobb! Jag får betalt för att leka med lego, fånga fiskar, samla fina stenar, måla och lägga pussel. Jag har även en av Sveriges finaste arbetsplatser också; en skärgårds"stuga"(hus) i Värmdö 20 meter från havet. Vad sägs om det? Eftersom det tar sin lilla tid att ta sig dit ut så börjar jag hyfsat sent på morgonen och är därför inte hemma förrän 8-halv 9 på kvällarna, om jag inte går vilse i skogen det vill säga (vilket jag gjorde idag.. ring för mer info!) Annars så leker livet och tyvärr så längtar jag inte hem, jag vill bara att mina små favoriter ska komma hit och vara med mig! Det är faktiskt inte alls långt till midsommar då jag åker hem till Norrland, Umeå igen. Efter en vecka med mycket stress, press, nya intryck, tidiga morgnar och sena kvällar så ska jag lägga mig under min filt i soffan och mysa lite innan jag ska lägga mig i min 1.20's säng där det saknas någon.
BILDERRRRRR
Sista bilden är min arbetsplats, helt ok!

Ciao bella!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0