Fotboll

Jag kan faktiskt inte låta bli att skratta. Jag laddar upp inför wheels med att ligga på tallparken och steka fläsk i hopp om att få en liten bränna. Jag tog med mig datorn som sällskap och började givetvis läsa lite bloggar. Nu i sommartider så myser alla par runt, äter jordgubbar&choklad, dricker vin och har mys i solen och sommarvärmen. Jag kan inte hålla mig för skratt när jag tänker på vad jag och Love hittar på när vi umgås på tu man hand, vi kollar på fotboll. Nu kanske de som känner mig överdrivet bra tänker: Men stackars jänta som blir tvingad till att titta på fotboll. Men ack så fel ni har! Jag må låta ironisk men ni kan nog inte ana hur mysigt och spännande det är att kolla på försnack, tippa vilka som vinner, gör flest mål eller något annat. Givetvis blir man sugen på något tilltugg och då jävlar får man skynda sig till närmsta affär i halvlek. Sen sitter man där, på helspänn, nästan heltyst förrän någon spännande situation är över och man kan överanalysera den. Och tro det eller ej, men hur charmigt är det inte med en pojkvän som är så insatt i fotboll att man ifrågasätter ifall det går att veta mer än honom. Liksom, vem fan rabbla Champions Leage-mästare och skyttekungar fram- och baklänges flera decennier tillbaka i tiden?

Det jag vill säga med detta är att det där vanliga pojkvän/flickvän-myset kanske inte alltid är så himla bra. Visst, det är ideal och man ska äta jordgubbar och grädde tillsammans på sommaren, men det skiter vi i och kollar på fotboll och brottas istället. Och bara så ni vet, jag är lycklig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0