Ett konstigt personlighetsdrag

Jag kom precis på något irriterande. Människor som är rädda för typ negativa känslor för andra eller hur jag nu ska förklara det. Men det jag menar är en person som skämtar bort saker. Till exempel om man skulle ringa till en människa och vara arg och ledsen och vilja ha tröst och råd eller bara någon som säger att "det ordnar sig", men en sån där rädd-människa skulle bara typ skratta och säga "sluta va sådär nu, va glad istället". Jag hatar det, såna människor som bara liksom säger "va glad" när man vill höra ett bra råd. Det finns bra sätt att säga "va glad" på, dock. Men man märker om människan som säger det är rädd eller tröstande. Ibland kan man ju verkligen vara på ett sånt humör att man inte för fem öre vill höra typ "ge dig nu" eller nåt annat dumt eller inte ens något tröstande, utan man har bara en ledsen- och gråt-dag och vill ha det så! Ett sånt humör kan jag va på, att jag är på så dåligt och lättirriterat humör att jag kan börja grina om jag tappar ner mina nycklar eller om mjölken tar slut. Då vill man inte alls höra något positivt ord från nån, men allra minst en nonchalant kommentar som "va inte sådär"/"va glad"/"ge dig med det där". Det märks på rädd-människan att den är rädd och dåliga på såna situationer genom att han/hon är överdrivet glad och typ skrattar och skämtar. Det är dumt och gör mig irriterad. Eh, ja, nu har jag överanalyserat ett fenomen, haha!

Med dessa kloka ord från sänghalmen tänker jag säga godnatt/ha en fortsatt trevlig kväll och dela med mig av en bild!
Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0