Lägesrapportering

Idag är det måndag och jag är inte på jobbet för jag har ingen energi. Har haft feber i flera dagar och inte kunnat äta heller, jul-kul. Just nu står det en hög med flyttkartonger och stirrar på mig som om dom vill döda mig, dom vill nog att jag ska göra nån nytta (= flyttpacka). Vilket jag ska om en stund också, haha! Så ja, jag har börjat flyttpacka och mitt vardagsrum ser helt mongo ut eftersom allt är typ nerpackat och min tvätt hänger på torkning där, haha. Men jag är så jäkla delad angående flytten alltså. Jag vill ju verkligenverkligen hem till Norrland, närmare mamma&pappa och dom typ tre människorna som betyder allra mest för mig, men så jäkla tråkigt att flytta härifrån ändå. Men, once a norrlänning always a norrlänning. Jag hör hemma i avgrunden!

Annars så har jag kommit in på mitt 1a-handsval till universitetet vilket känns jäkligt gött! Mums! Så om fyra år är jag väl färdig svensklärare, är det inte underbart?!
Veckan ser ut såhär:
- Imorrn ska jag tillbaks till jobbet om jag klarar av att äta nånting och få tillbaka lite krafter idag och på kvällen ska det packas (typ färdigt).
- På onsdags styrs det avskedsmiddag för mig och jag hoppas att det inte blir för sent (för jag måste hem och packa, haha)
- På torsdagkväll är det årets sista (och min allra sista) liberala torsdag med CUF Stockholm vilket ger mig ett fint avslut på min tid i CUF Stockholm (fast ändå inte för vi ses ju på Distriktstämman)
- På fredagkväll, mina damer och herrar, då jäklar kommer mina ärkenorrländska päron hit och då blir det kramkalas! Jag har sparat rulltårta åt dom som vi ska käka upp, mums!
- Och på lördagen, gott folk, då styr vi kosan uppåt och jag saluterar Stockholm och tackar för den här tiden. Sen ska jag ringa hjärtat och säga att jag aldrig lämnar honom igen!
Det kommer bli en galet upprivande vecka, men det får vara värt det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0