Frukost!

Jag har nu ätit världens godaste, mysigaste och finaste frukost. Kanske inte riktigt så, men den va fin! Under frukostens gång reflekterade jag över mig själv, medan jag tittade ut över den grådassiga parkeringen och blev arg över vädret. Iallafall så kom jag fram till att jag vet att jag gör fel, jag gör enorma misstag som ibland tyvärr drabbar andra. Men just den här gången så vet jag att det är mitt fel. Ditt dåliga välmående är mitt fel och det är jag som ska få skulden. Jag vet även att hatet man bär omkring inombords är den värsta, så vräk ut över mig. Spy allt som du önskar brann i helvetet på mig, jag tar emot det. För jag vet att det var mitt fel. Bara och endast mitt fel. Jag vill så gärna rätta till allt, men jag antar att det inte går, så tills dess: kasta all din inneboende skit på mig, så att åtminstone du kan få må lite bättre.
Så tillbaks till frukosten: jag var ambitiös och satte på kaffepannan och kokade ägg. Jag gjorde te, tog fram skorpor och björnbärsmarmelad. Men jag kände att det var ganska onyttigt så jag tog fram hårdbröd och skinka också. Och kaviar till äggen såklart.
Och jag känner inte ens ett obehag över att äta en trist singelfrukost med mig själv. Inte alls! Jag tror att jag börjar bli vuxen, eller van vid singellivet kanske!
Förresten tänkte jag avsluta inlägget med att uttrycka min saknad av August. Din lilla busparvel som var så liten och skör när du föddes, och nu ett helt år efteråt är du stor och rund om magen som alla andra barn. Vårt lilla mirakel! Du har ju fått ett munspel nu, av din faster, så moster Evelina får ta och komma ner och lära dig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0