Världens bästa dag!

Sitter bredvid en sprakande eld som min kära mor gjort upp i den öppna spisen i vardagsrummet. Skriver lite på eng-uppgiften och är snart klar. Ska bara läsa ut boken först. Riktigt mysigt. Skinnfotöljen blir ordentligt varm av elden och mina fötter som jag slängt upp på en pall njuter av värmen. Mor min ska snart ställa sig och göra lunch, pappa kommer väl hem snart också. Han skulle ta bilen och leta kalvspår. Hittar han en så skjuter han den.

Det är synd att det är töväder. Marken är ordentligt vit här och den hade gärna fått ligga kvar och byggas på fram till jul. Men icket, det är till och med dimmigt ute. Riktigt töväder, eller "blia" som det faktiskt heter där jag bor.

Ikväll ska jag endast mysa framför tv:n med mina kära föräldrar, precis som igår. Orkade inte ens se klart den där filmen som jag började se, utan gick i säng halv 11.. På en lördagkväll, det är nästan skandal. Ikväll finns så mycket tv-program att välja på! Två filmer (Love actually och Wallander) och Vem kan slå Filip och Fredrik? och jag vet verkligen inte vad jag ska välja eftersom allt går samtidigt. Skulle dock nästan vilja se Love actually, bara för att få va lite mysig och sakna hjärtat ett tag. Men jag har ju min förkärlek för Wallander, så det blir ett svårt val! Filip och Fredrik går väl säkert på repris nån gång i veckan? Men jag vet ju att mina föräldrar inte är några Filip och Fredrik-fantaster, så det går väl bort antar jag.

Och apropå ingenting, jag saknar klappis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0