Måndagmorgon.

Melissa Horn  ljuder i högtalarna när jag vaknar upp till ett hyfsat snötäckt Umeå. Detta kommer bli en bra dag. Efter tre klädbyten, och fundering över huruvida jag ska fortskaffa mig till skolan med cykel eller inte, så ska jag precis gå och ta mig lite frukost. Än fast jag känner på mig att min kära mage kommer göra revolt idag, precis som igår. Och dagen innan igår. Och dagen innan det.

Första lektionen idag är Mat till vardag och fest. Jag vet absolut ingen annan i min klass som har den kursen. Det känns lite jobbigt. Och dessutom vet jag ju inte ens vart klassrummet är. Bäst att fara en halvtimme tidigare så jag hittar klassrummet och inte kommer för sent.

Denna måndag till ära vill jag citera ännu en av låtarna från Tänk om jag ångrar mig och sen ångrar mig igen:
du säger väl till om jag ska gå
du säger till
eller följ mig till dom gråa, höga husen
bakom järnvägsspåren
om du vet vad du vill
om du vet
har du ingenting att hämta här
ingenting att hämta här


Kommentarer
Postat av: Jossan

sv; jamen det gör ju det!

2009-10-19 @ 12:38:24
URL: http://josselimini.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0