Dagens stora nyhet

Ja, to the daily news. Idag har jag bestämt mig för att sluta äta socker. På heltid. Under en obestämd framtid.

Dagen har flytit på som vanligt. Same old yada yada, men det mesta med dagen var bra. Jag lyckades göra bra ifrån mig på kuli-redovisningen och jag lyckades göra bort psykologi-provet, äntligen! Annars var dagen helt som vanligt; vidrig mat till lunch, alldeles för långa raster och fylld av en otroligt längtan hem till lägenheten blandad med en ångest över allt som måste göras. En helt vanlig dag helt enkelt.

Den snö som jag var så lycklig över imorse har nu smält bort och den vanliga skiten syns nu igen exakt lika tydligt som igårkväll. Precis som jag inte alls vill ha det. Min lista på skoluppgifter att göra innan veckans slut har nu utökats till åtta stycken. Känns kul. Jag har dessutom den där begravningen som hänger över mig. Blir ett sista farväl på fredag. Usch vad jobbigt.

MEN denna vecka blir min sista vecka på heltid på Dragonskolan! "Evakueras" till Mimerskolan efter lovet vilket ska bli ett otroligt lyft för min vardag. Blir mycket mysigare, mindre elever, centralare och helt enkelt bara ett miljöombyte. En klar kontrast mot Dragonskolans tegelklädda väggar och söndernötta stentrappor. Skolan som numera bara är en byggarbetsplats där elever tvingas vistas på grund av brister i ekonomin skulle jag gissa på. Nej, Mimer blir helt klart ett lyft, jag längtar!

Kom dessutom alldeles precis nu på en rolig reflektering jag gjorde idag när jag fick förfrågan om hur jag skulle spendera lovet. Mitt svar utan eftertanke (ett självklart svar alltså) blev tyvärr: PA100. Kort, koncist, faktum. Jag ska skriva på mitt projektarbete hela lovet, vilket jag till viss del ser fram emot om jag nu får denna teori-del ur världen så att jag kan börja skriva mina barn (novellerna). Lov är helt klart efterlängtat.

Nu ska skribenten fortsätta beta av punkterna på sin to do-list som ska vara fullständigt avbetat vid lovets avslut.
Peace yao brushan, eller nåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0