Begravning.

Ja, idag är det dags för sista avskedet. Mamma berättade att det är vi kusiner som ska stå som i en parad bakom kistan, lämna varsin ros och kvida fram ett "vila i frid" mellan tårarna. Det kommer  bli riktigt jobbigt..

Imorse klev jag upp kl 8, i hopp om att få övningsköra till flyget och hämta upp bror, moster och hennes man. Men nejdå, det gick inte. Nu har jag typ grejat med min mail i evigheter och lyckats skicka ett vädjande mail till min eng-lärare.. Åter till morgonen, när jag klev upp snöade det! Så nu är det alldeles vitt runt huset, och sen såg jag ett rådjur lunka över åkern och käka lite frukost. Åh, denna morgon gjorde mig helt klart lycklig! Blev så sugen på en promenad, men jag gick och tvättade håret istället! Haha.

Men inatt drömde jag om Zilla, min älskling. Att hon levde och busade med min massor. Jag drömde om Rina också. Men jag minns henne bara som en gammal tanthund som knappt orkade springa, haha. Världens lugnaste hund var hon. Zilla var raka motsatsen, hon låg aldrig still mer än 3 minuter om hon verkligen behövde! Hon gick alltid runt, runt, runt helt huset, 50varv per timme, MINST! Haha, ja hon var galen och jag glömmer aldrig hur pappa skulle få Zilla att ligga på sin plats i köket när vi skulle äta. Hon la sig ner, ungefär på nålar som om hon skulle kunna börja springa ett marathon vid ett startskott. Och när hon hade legat i 20 sekunder, då smög hon sig upp, men den där bus-glimten i ögat och smög mot hallen. Och pappa bet ihop käkarna och sa: janke på och janke på! Haha, just det där uttrycket "janke på", det är så roligt. Ojoj, jag glömmer det aldrig. Åh, mys-zilla, världens bästa hund! Jag kommer heller aldrig glömma när mamma och pappa var borta någon kväll/natt eller om de gått i säng mycket tidigare än mig, då brukade jag vissla in zilla och be henne ligga i min säng. Åh, så glad hon blev. Men hon hade inte ro att ligga där i mer än en kvart, för sen var hon på språng igen! Ja, skulle jag bara haft hälften av hennes energi så vore jag nöjd! Jag älskar dig, bästa vän!

Nu ska jag torka mitt mandarin-doftande hår, myyys!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0