Reportage-skrivning

Nu är det mycket i skolan; psykologiredovisning, projektarbete, svenskareportage, naturkunskapsuppsats o.s.v. Man har lite att stå lite helt enkelt, vid sidan av körkort, fritid och musiken.

Idag vaknade jag upp med feber, hade inte alls tänkt att gå till skolan men gjorde det i alla fall. Måste ju tänka på frånvaron, annars blir Pontus arg! Sov förbi Mat till vardag och fest-lektionen (yes!) och for sen till skolan, hade projektarbetsseminarium och fick otrolig hjälp av det! Min handledare är bäst! Sen gick jag till The promised land (även kallat Berghem) med J i regnet för att hämta hem min cykel, vilket jag gjorde efter några droppar vintersol, julmust och lite tidningsläsande. Jag cyklade alltså hem i regnet, var blöt som en dyngsur disktrasa när jag kom hem, vilket jag nästan är fortfarande. Så jag gjorde mig en kopp te, nån macka och satte mig för att påbörja mitt reportage om Gustave Flaubert och hans debutroman Madame Bovary. Är ju lite intressant att han var en sån fantastisk feminist egentligen, eftersom boken handlar typ om hur olycklig Fru Bovary är i sitt äktenskap och horar runt lite med flertalet älskare, eller på Flauberts modersmål: le mariage a la même fonction chez les femmes comme une camisole de force contre les criminels (äktenskapet har samma funktion för kvinnan som en tvångströja för en brottsling). Fnissar lite för mig själv faktiskt.

Nu måste jag återgå till arbetet om jag ska få något gjort innan jag ska styra upp någon sorts middag (förmodligen tacos, rester sen två dagar tillbaka = studentmat!). Har dessutom slagit vad med mig själv, inget msn på hela kvällen! Vi får se hur det går, tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0